Zonnebloemen

Bus 43

De winterzon is op zijn mooist om tien uur ’s ochtends. Een tros duiven kijkt vanuit de dakgoot van parfumerie Sondage uit over de Leie. Wij passeren de Golden Gate Bridge van Gent (richting Hundelgemsesteenweg), de bus is leeg op jou en mij na. ‘Ik ga naar de kerk,’ zeg je, en je haalt je jerrican boven, ‘mijn wijwater bijvullen. Voor mijn kat. Ik wil dat ze naar de hemel gaat.’ Je stapt uit voorbij Flora. Zie ik je ooit nog terug?

Standaard

Een gedachte over “Bus 43

Geef een reactie

