Zonnebloemen

Love is such a lovely sword

De schoorsteen spuwt rook in spookachtige slowmotion, zoals een ejaculatie in een bad. De sliert kleurt stroboscoopblauw van de reclamepanelen. “Zie je dat daar?” “Zeg mij wat het is dan moet ik niet kijken.” “Maar allez kijk toch zelf.” “Nee.” “Ik kan niet beschrijven wat ik zie, ok?” “Komaan dude, wat is het?” “Ach laat maar, het is al weg nu.” Be my terpentine. Telkens als mijn vingers vol verf hangen kan ik ze weer proper wrijven aan wat uit uw natte, wattige mond komt. “Wat zeg je?” “Niets.” “Jawel je zei dat er iets uit mijn natte, wattige mond komt.” Ik zag plots een hoofd in het raam. Ik zweer dat ik een hoofd zag. “Dude je moet daar toch totaal niet embarrased over doen,” zeg je, waarop ik dan zeg, “het interesseert mij toch helemaal niet wat jij zegt dat ik moet doen.” “Pardon?” “Leer eens discussiëren. Zeg me liever eens wat ambitie voor u betekent.” “Ambitie?” “Ambitie ja, wat dat is. Voor mij is ambitie een verhaal dat drie pagina’s lang is. Met andere woorden, het past niet op de binnenkant van mijn handpalm. Ik kan er amper een raket mee vasthouden.” “Gij zijt zot.” “En gij zijt niets. Gewoon niets.” “Kijk,  ik vind dat gewoon een ridiculous question. Wat is ambitie vraagt hij, meneer Cornelius de Champetter, awel ik zal u eens tonen wat ambitie is.” Je draait het vensterraampje open, en steekt je hoofd naar buiten. De trein raast en ik zie je vervormd hoofd door de ruit, als een geest, een poldergeest. Je joelt. Love is such a lovely sword.

Standaard

Geef een reactie

