Zonnebloemen

Abramacabra

Mijn melk kookt over, my inner milk, en het stroomt uit mijn mond, in gulpen, in wonden, in witte dikke verf met bulten en bellen, oneindig, een laken van konijnenbont uit een tovenaarshoed, en niets kan het stoppen, ik word volledig onhandelbaar, ik word onuitstaanbaar, ik word een kotsend monster, ik kan niets anders doen, het moet er uit, tot de laatste poot, tot de laatste pluk, tot de laatste kloot, en de tovenaarshanden maar trekken en trekken, het publiek maar wachten en denken, mooi truukje, hoe doet hij dat toch? al die konijnen uit die mond trekken, en ik denk, trek, trek, trèk het eruit zodat ik weer kan ademen en praten, nog even en ik stik, help, ik weet het, in mijn keel zit de naaimachine die de lappen aan elkaar stikt, de spreekwoordelijke krop is de pedaal waar mijn muse op blijft trappen, ze stampt zonder verkrampen, ze werkt onvermoeibaar door, ze neemt mijn maten op met haar koude handjes om mijn hals, zet lijntjes terwijl ze op naalden bijt en noemt me frankenstijntje, ik ben haar monster, haar proefdier, haar prijsbeest, haar draakje, haar proefbuiszombie, ze werken samen, een duistere verbintenis, een moëbiusverbond, een Eschertekening, ze spuwen hagedissen naar elkaar, ze lachen met mij, met het publiek; ah!! trek het haar eruit tovenaar!, ik kan niet meer verder!, ik stik, ik kan niet meer, er is geen bont meer over, niets meer, niets meer op te naaien, het garen is versponnen, de naalden zijn verschoten; plop; het laatste pootje, ik hap naar lucht, mijn kop staat nog op mijn nek, mijn tong ligt nog in mijn keel; ik betast mijn hals en kijk in de spiegel: bijna geen draadje te zien.

Standaard

Geef een reactie

